KIEK

juli 15, 2008

West-Friese klederdracht

 

 

 

 

13 reacties »

  1. Dit is toch echt genieten de kantenkapjes, spelden, armband en ketting. Jammer dat je nog maar zo weinig klederdracht ziet.
    Vind vooral je foto’s met de hoed zo nonchalant op schoot en van het laarsje erg goed.
    Bep

    Reactie door Bep — juli 15, 2008 @ 11:58 am | Beantwoorden

  2. die schoentjes !!!!!!!!!!!!
    die heb ik ook nog ergens zwerven
    whahahahahahahaha…
    de voorlaatste log is leuk dat
    garnituur zeg !! krijg gelijk neigingen van
    hebbe ..hebbe..hebbe..hebberig hé !! ;))

    Reactie door lenie — juli 15, 2008 @ 13:03 pm | Beantwoorden

  3. Prachtig! Ik woon zelf in West Friesland en heb al veel van die klederdrachten gezien. Er zijn nog veel mensen die ze hebben en in ere houden. Alleen op folklorefeesten worden ze gedragen, maar ik vind het toch leuk dat het er allemaal nog is. Ook de dansen en de liedjes, het dialect en de verhalen.

    Reactie door Thérèse — juli 15, 2008 @ 13:29 pm | Beantwoorden

  4. ‘k Ben -voor nu- weer helemaal bij. Ik zit weer te genieten en scroll en klik dat het een lieve lust is. Je bent niet bij te benen. Gelukkig gaat de kwantiteit niet ten koste van de kwaliteit, Top!!
    Gr Jan W

    Reactie door J©NW — juli 15, 2008 @ 13:36 pm | Beantwoorden

  5. Mooie portret foto’s.
    Geweldig om die kledendrachten te zien,
    maar ik ben blij dat ik er niet in hoef te lopen.
    Mooie details laat je me hier zien,
    ik heb het wel net als Lenie, ook een beetje hebberig als ik dit zie.
    BEAUTY’S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door Anneke — juli 15, 2008 @ 14:02 pm | Beantwoorden

  6. Mooi !!!! dan ga ik voor de zwarte ketting met bijpassende armband als we hebberig worden.
    Idd heel mooi al die verschillende klederdrachten.
    Je ziet het weinig meer, maar de Staphorstse dames zie ik nog regelmatig hoor, als ik in Meppel ben, leuk als ze op hun fietsen komen, met gehaakte jasbeschermers.
    Heeft wel wat vind ik.
    groetjes.

    Reactie door Tiny — juli 15, 2008 @ 15:12 pm | Beantwoorden

  7. Moest er even ‘voor gaan zitten’….wat een mooie portretten en detailfoto’s….:-)
    En allemaal van die vrolijke mensen- je kunt uit de foto’s goed opmaken wat een plezier ze hebben!

    Reactie door marl1 — juli 15, 2008 @ 17:56 pm | Beantwoorden

  8. Die zwarte ketting is gemaakt van git, denk ik. En dat spul wordt niet meer gedolven, hoorde ik van een kenner. Die ouderwetse sieraden …. ik kom er niet op uitgekeken.

    Reactie door Wieneke — juli 15, 2008 @ 20:18 pm | Beantwoorden

  9. Ans mag ik alstjebleft één van je foto’s gebruikken voor een logje bij mij zodat meerdere mensen hier bij jou komen kijken, ik weet héél zeker dat ze het prachtig zullen vinden. Ik hoor het wel. Ik zit me hier te vergapen! Al die prachtige details en wat een mooie lach heeft deze vrouw.

    Reactie door Corrie — juli 16, 2008 @ 10:39 am | Beantwoorden

  10. wat pragtig, ik draag het zelf ook!

    Reactie door oud wiif — december 1, 2008 @ 11:37 am | Beantwoorden

  11. voor een opdracht zoek ik
    een ketting van Rood-goud, kleineschakeltjes in de vorm van ringetjes die stuk voor stuk bewerkt zijn.
    het zijn brede ringetjes.
    de sluitig is een rond eitje.
    er hangt een kruis aan.

    kun je mij er een foto van mailen.
    alvast bedankt voor uw medewerking.

    met vriendelijke groet,
    Sjon Hermsen.

    Reactie door Sjon Hermsen — december 10, 2008 @ 21:38 pm | Beantwoorden

  12. Ik heb uw blog gekoppeld aan een artikel over klederdracht op mijn weblog Le Cercle Klercq.
    Uit goed gebruik en wellevendheid laat ik u dit weten.
    Groet van Albert Prins

    Reactie door albert prins — februari 1, 2012 @ 0:38 am | Beantwoorden

  13. Wat een schitterende foto’s.

    Reactie door natuurfreak — januari 9, 2018 @ 0:25 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.