KIEK

september 30, 2012

Beet!

Met de in de wind dansende vliegers al in zicht van het ‘Torenveen’ waar ‘Het Drentse Landschap’ vandaag een dag vol activiteiten

had gepland liep ik een man tegen het lijf op zoek naar een mooie visstek. Tot mijn stomme verbazing binnen hooguit één minuut  

nadat hij zijn hengel had uitgegooid spartelde er al een flinke vis boven het water van de kabbelende Hunze.

Ik denk dat hij zijn stekkie gevonden heeft 🙂

Een prachtige Baars – Perca fluviatilis

En natuurlijk werd de Baars na wat foto’s en snelle bewonderende blikken direct weer teruggezet in de Hunze

10 reacties »

  1. Prachtig ,zo uit het leven gegrepen.Wat een trots straalt de vissersblik uit.

    Reactie door natuurfreak — september 30, 2012 @ 23:18 pm | Beantwoorden

  2. die fiere blik van die man ..

    alsof ie verliefd is op ‘zijn’ vis! 😀

    machtig mooi ook hoe jij die vis aan ons toont, bk!

    ook een bitteke verliefd? 😉

    @ jaja, ik kom!
    zij het op kousenvoeten, maar .. ik kom! 😆

    Reactie door curieuzeneuzemosterdpot — september 30, 2012 @ 23:33 pm | Beantwoorden

  3. fraaie sequence; de laatste of de eerste (afhankelijk hoe je het bekijken wil) ook mooi van vorm_compliment

    Reactie door Peter Marcuse — oktober 1, 2012 @ 0:18 am | Beantwoorden

  4. Wat een kanjer…alhoewel ik het niet zo heb voor vissers…

    Reactie door Geedebee — oktober 1, 2012 @ 6:55 am | Beantwoorden

  5. Volgens mij waren ze in ‘mijn drentsche tijd’ niet zó groot…..!
    Maar ja, dat is lang geleden en ze zijn ondertussen groter gegroeid 😉
    Prachtige serie, mooie kleuren, ’t was ’n goede vangst voor beiden dus…..
    Gr Jan W

    Reactie door J©NW — oktober 1, 2012 @ 8:46 am | Beantwoorden

  6. Een hele kanjer is dat. Mooi eigenlijk zo’n vis. Een trotse blik straalt hij uit en glimt van geluk en jij Ans, jij was ook aanwezig op de eerste rij, ook fier?

    Reactie door Mijnnikonenik — oktober 1, 2012 @ 14:48 pm | Beantwoorden

  7. Een close-up is niet altijd het beste. Ik ben op visgebied wel wat gewent met een hengelende man, maar die bovenste foto vind ik niks. Te dichtbij. Nee, dan die complete visfoto. Prachtig. Baarzen zijn schitterende vissen, dat blijkt maar weer. Wel voorzichtig beet pakken met die stekels, maar die meneer heeft het, zo te zien, weleens eerder gedaan!

    Reactie door Annette — oktober 1, 2012 @ 15:06 pm | Beantwoorden

  8. Dat haakje uit die bek op de één na laatste foto vind ik niks…brrrr….
    Maar aan een persoonlijke mening heb je niks
    De laatste foto is prachtig…die houding…trotserdantrots !

    Reactie door marjolein vh plein — oktober 1, 2012 @ 15:21 pm | Beantwoorden

  9. Dat is een flinke jongen.Jammer dat ie het dier aan het haalje laat hangen. Lijkt me niet zo’n prettig gevoel. Maar erg mooi vastgelegd.

    Reactie door tagrijn — oktober 1, 2012 @ 19:57 pm | Beantwoorden

  10. Bijzonder hé dat de visser zo snel een vis vangt.
    Vissen kijken altijd zo angstig uit de ogen, zeker als ze net gevangen zijn. 😉

    Reactie door Jetskefotografie — oktober 5, 2012 @ 17:55 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

