KIEK

december 10, 2010

Rietdekkers

Oud-Borger 9 december 2010

15 reacties »

  1. Nou dat zijn ook geen watjes.
    Mooi gezicht die sneeuwval, de witte wereld, het gele riet en de blauwe mannen.

    Reactie door Jetske — december 10, 2010 @ 13:08 pm | Beantwoorden

  2. dappere makkers in de sneeuw,

    wowww, maar ook jij hé boomkruiper want het is voorwaar geen sinecure om door de sneeuw te gaan en foto’s te nemen sprak zij die gisteren een sneeuwvrouwke was:-)

    ” geweldig ” boomkruiper,

    * gróóóóóte bos bloemen ijsbloemen in vaas zet *

    Reactie door klaproos — december 10, 2010 @ 13:25 pm | Beantwoorden

  3. Wat een bikkels!
    Ik ben toch al niet zo’n hoogwerker, maar met deze kou en sneeuw moet ik er al helemaal niet aan moeten denken.
    Het is in deze omstandigheden wel weer een heel bijzondere kiek geworden, Ans.
    Maak er een mooi weekend van!

    Reactie door Jan K. alias Afanja — december 10, 2010 @ 14:58 pm | Beantwoorden

  4. Bbbrrr…ijskoud handwerk.

    Reactie door TruusW — december 10, 2010 @ 15:18 pm | Beantwoorden

  5. Wat een kerels….en niet de fotografe te vergeten 🙂
    Maar het zijn prachtplaten met een heerlijk winters sfeertje !
    Fijn weekend

    Reactie door marjolein vh pl. — december 10, 2010 @ 16:05 pm | Beantwoorden

  6. Vakwerk! Heb pas nog hongaarse rietdekkers aan het werk gezien. Klasse!
    Dan denk ik wel eens: had ik maar een vak geleerd!
    Mooie foto’s Ans. Heb een fijn weekend. Gr Jan W

    Reactie door J©NW — december 10, 2010 @ 16:50 pm | Beantwoorden

  7. Moeten die werken in zo’n weer! Och arme, ik hoop dat ze regelmatig een goede warme koffie hebben gekregen. Dat is pas vakwerk die mannen, zo vind je er ook niet veel meer.

    Reactie door Joke — december 10, 2010 @ 17:39 pm | Beantwoorden

  8. Ik zag hier aan het Winschoterdiep ook een paar schilders op de steiger aan het werk terwijl het een drie, vier graden vorst was. Zolang de verf maar droogt, zei er een toen ik ernaar vroeg. Maar ik kan me niet anders herinneren, dan dat schilders vroeger binnen aan het werk waren, als ze ’s winters al werkten.

    Reactie door Gelkinghe — december 10, 2010 @ 20:14 pm | Beantwoorden

  9. In wat voor omstandigheden moeten die hun werk nu doen? Wel knap dat ze het doen, dat wel. Respect voor deze harde werkers.

    Reactie door timfreh — december 10, 2010 @ 20:59 pm | Beantwoorden

  10. over straffe mannen gesproken ..

    ik vind dakdekkers sowieso straffe mannen, maar zo’n sneeuwrietdekkers zijn méér dan strafferdestrafff! 😉

    ongelooflijk dat ze zelfs tijdens het sneeuwen aan de gang blijven!!

    zonnig weekend, bk!!

    Reactie door curieuzeneuzemosterdpot — december 10, 2010 @ 21:59 pm | Beantwoorden

  11. Dat is een prachtig ambacht, maar zo in het winterse weer geen pretje.
    Fijn weekend, groetjes

    Reactie door Willy — december 10, 2010 @ 23:33 pm | Beantwoorden

  12. Sneeuw zorgt voor prachtige foto’s, maar voor de rest geeft het veel overlast. Ik vind sneeuw alleen mooi als je binnen zit en er niet op uit hoeft.

    Reactie door Berthi — december 12, 2010 @ 0:23 am | Beantwoorden

  13. Lijkt me geen leuke klus nu in deze tijd, zeker niet in de sneeuw.
    Maar met 30 graden in de zon ook niet.
    Maar goed, ze zullen wel wat gewend zijn.Ik kan maar moeilijk wennen aan sneeuw en kou, hier ligt weer een pak ;-(

    Reactie door keyfo — december 13, 2010 @ 20:08 pm | Beantwoorden

  14. Denk dat ze te weinig verdiend hebben afgelopen jaar dat ze daarom door moeten werken. Maar petje af hoor, wij stonden vorige week ook nog zo op de steiger. Moet zeggen je hebt dan wel een voldaan gevoel van zo dag. En ’s avonds lekker bij de kachel, met een bord hutspot op schoot!

    Groet Koen

    Reactie door Rietdekker — december 22, 2010 @ 22:56 pm | Beantwoorden

    • Zelfstandige he dus niet bij de pakken neerzitten. Heb ik groot respect voor.

      Reactie door boomkruiper — december 23, 2010 @ 1:05 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

