KIEK

februari 4, 2010

Ten Harmsen van der Beek – ‘Weldrings’

‘klik’

Eelco ten Harmsen van der Beek

Wat zou het toch ontzettend leuk zijn om te weten voor welke boeken/verhalen deze twee originele illustraties gemaakt zijn. De twee zijn ontworpen door de bekende ‘Flipje van Tiel’ stripserie bedenker Eelco Martinus ten Harmsen van der Beek (klik) 1897-1953. Op de achterkant van de bovenste afbeelding staat het woord ‘Weldrings’. Mogelijk staat de illustratie in het boek ‘De Weldrings’ (1925) van Augusta van Slooten afgebeeld. Bij de onderste afbeelding vermeldt de achterkant ‘Oude thuis’. Hier kan ik niets uit herleiden.

Update: En ja hoor wat ik vermoedde bleek juist te zijn. De bovenste afbeelding komt inderdaad uit ‘Weldrings’ 🙂

Nu nog op zoek naar het boek waarvoor de onderste illustratie ontworpen is!

Eelco ten Harmsen van der Beek

11 reacties »

  1. Hallo Ans ,
    Bedankt voor je reactie op mijn http//:sarreguemines-enfant-richard-blogspot.com
    Leuk dat je even “langskwam ”
    Wat een prachtige foto’s maak jij !! En wat een leuke blog .
    Groetjes , Monique

    Reactie door Monique — februari 4, 2010 @ 18:12 pm | Beantwoorden

  2. Mooie illustraties, maar helaas kan ik je niet verder helpen!

    Reactie door Monique — februari 4, 2010 @ 18:27 pm | Beantwoorden

  3. Nee, jammer, ik kan je helaas niet helpen.

    Reactie door tagrijn — februari 4, 2010 @ 19:11 pm | Beantwoorden

  4. Je kunt ook een poging wagen bij http://www.kinderboekcultuurbezit.nl/. Ik zie helaas geen catalogus op hun site staan.

    Reactie door Hendrika — februari 4, 2010 @ 19:36 pm | Beantwoorden

  5. Helaas ken ik het ook niet, maar hoop dat je antwoord krijgt op je vraag.
    Succes en groetjes.

    Reactie door keyfo — februari 4, 2010 @ 22:15 pm | Beantwoorden

  6. ach wat jammer dat ik je niet helpen kan boomkruiper, kan de bieb geen uitkomst bieden?/

    der móet achter te komen zijn zou ‘k denken 🙂

    prachtige prenten…ik ga eens rondneuzen voor je …
    ik kom er op terg

    Reactie door klaproos — februari 4, 2010 @ 22:20 pm | Beantwoorden

  7. Ach helaas ik an je nu niet helpen, maar zal het in ieder geval noteren…je weet maar nooit :0
    Maar het zijn trouwens prachttekenigen…kijk je goed, zie je steeds meer !!

    Reactie door marjolein vh pl. — februari 4, 2010 @ 22:51 pm | Beantwoorden

  8. Het zijn fraaie tekeningen, maar ik kan je met de herkomst helaas niet helpen.

    Reactie door Jan K. — februari 5, 2010 @ 11:35 am | Beantwoorden

  9. Ik kan je jammer genoeg niet helpen.
    Maar het zijn geweldig leuke oude illustraties Boomkruiper!
    groetjes,
    Elmar

    Reactie door Elmar — februari 5, 2010 @ 17:50 pm | Beantwoorden

  10. Ben je al verder gekomen met je zoektocht? Deze bibliotheken – http://picarta.pica.nl/xslt/DB=2.34/SET=1/TTL=2/PRS=HOL/SHW?FRST=2 – hebben het boek in de collectie. Je kunt je vraag aan deze bibliotheken – via de mail – stellen. Wellicht krijg je antwoord.

    Reactie door biebmiep — februari 17, 2010 @ 9:54 am | Beantwoorden

  11. En… heb je het boek binnen?? Gelukkig dat het gelukt is en dat je het boek op de kop kon tikken.

    Reactie door Hendrika — april 19, 2010 @ 20:54 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

